Second day in Denmark!

2 februari 2018 - Copenhagen, Denemarken

Vroeg uit de veren, want er is veel te doen in twee dagen. Vandaag hebben we afgesproken met Margreet en Nienke in het centrum van Copenhagen.
Ze gaan vandaag samples kijken en ideeën opdoen voor Frankie & Liberty, maar eerst nemen ze ons mee voor een kop koffie om ons bij te praten en te evalueren over gisteren.

Weer wat geleerd: 'No Hanger Appeal' dat wil zeggen dat een artikel op de hanger niet overkomt en je het beter even aan kan passen.

In het centrum zijn verschillende warenhuizen, zeker een must om daar eens te gaan kijken als je eens naar deze stad gaat, het valt op dat er andere dingen zijn ingekocht van merken die wij ook hebben. In de sale zie je nog serie's hangen van artikelen die bij ons meteen waren uitverkocht maar ook andersom zijn er artikelen die bij ons slechter verkopen die in Copenhagen weer bijna op zijn.

Ook op straat zie je dat de jeugd anders gekleed gaat, een jongen van 12 jaar met een geruite pantalon is in Nederland opvallend en in Copenhagen niet weg te denken in het mode beeld.

Na verschillende warenhuizen te hebben gezien nemen we afscheid van Margreet en Nienke, zij moeten nog door met hun missie en wij gaan naar Revolver. Een andere modebeurs, iets kleiner als CIFF maar ook zeker de moeite qua merken zoals Samsoe Samsoe, Loïs, Wrangler etc. Kijk op: http://www.revolver.dk voor meer informatie.

Aangekomen bij Revolver -na enige zoektocht- blijkt ook dit een gezellige beurs, veel standjes en merken, geen kinderkleding dus vooral ideeën op doen en sommige merken (die voor volwassene het zelfde zijn) vergelijken we met de kindercollectie.

Zo komt ook deze dag aan zijn eind en met 31000 stappen op de teller van twee dagen keren we terug naar het hotel.
Ik werk nog even aan mijn blog en dan naar bed want om 05.30u gaat de wekker. Het zit erop we gaan weer terug naar huis. Even snel nog wat eten, want we worden om 07.00u verwacht op het vliegveld.

Wat je vooral gaat zien aan nieuwe trends zijn:
• Pantalons met streep
• Rechte pijp met knopen aan de zijkant
• Flair pijp modellen met een trainingsbroek uitstraling
• De ruitjes komen terug op jasjes en pantalons
• Flanellen broeken met bijpassense blouse
• Bloemen printjes op lange jurken
• De kleuren rood en geel
• Grote teksten, logo's of merken op truien en shirts
• Applicaties op tops
• Tijger print op allerlei manieren
• Glitters
• Organic fabrics

Ik hoop dat ik je op deze manier heb kunnen informeren,
In mijn fotoalbum vind je beelden van de beurzen in Copenhagen!