First day in Denmark!

1 februari 2018 - Copenhagen, Denemarken

Wat een dag, een mooie lange dag met veel indrukken!

10.00u in het hotel aangekomen, eerst even de koffers bij de balie afzetten. De kamers zijn nog niet vrijgegeven dus nemen we de tijd voor een broodje om vervolgens te starten bij de eerste beurs.

De dames en heren CIFF, wat een grote beurs.
Er is zoveel te zien dat je er een hele dag voor nodig hebt om alles te kunnen bekijken.
Wij lopen er doorheen want om 1 uur hebben we met Magreet afgesproken bij CIFF KIDS.

13.00u We lopen binnen bij CIFF KIDS mooie opstelling en duidelijke route. Al snel spot Jamie een schoenen merk* dat ze wel ziet zitten voor de kinderafdeling. Na wat informatie* te hebben ontvangen komt Margreet aangelopen.

* Wat vind jij? http://www.veja-store.com/en/
* De schoenen worden gemaakt van gerecycled materiaal zoals rubber & plastic

Ze komt rechtstreeks van het vliegveld af om ons alles te laten zien van de beurs. Eerst langs Costbart, ze ontvangen ons vriendelijk en laten mij alle sets zien die Jamie al heeft ingekocht en ik maak foto's van de setjes zoals ze gedragen kunnen worden. Ook alle stofjes moeten gevoeld worden en de sales collega is erg enthausiast. Inmiddels staat Margreet te popelen om naar het HOUND standje te gaan. (je leest het goed, BY HOUND is nu HOUND) Daar worden we opgewacht door Paw en Phil, Paw is de eigenaar van Hound en Phil doet de sales in Denenmarken.
Jamie krijgt de flash collectie en prè Spring collectie te zien, ze zoekt nog wat leuke shirtjes en korte broeken uit voor de jongens en nog een aantal pantalons met bijpassende topjes voor de meisjes uit. 'Wat vind jij Suus?' zegt Jamie, waardoor ik me besef dat het best lastig is om keuzes te maken. Toch geef ik mijn mening en Jamie vind het goed, nu maar hopen dat het goed verkocht word in de winkel.
Want het is best een verantwoordheid om elke keer de juiste keuze te maken.
We lopen vervolgens de rest van de beurs af met Margreet die nog steeds overal uitleg bij geeft en ons begeleid.

Halverwege de beurs strijken we even neer voor een hapje en een drankje in de VIP room.
Daar hebben we de tijd om het te hebben over alles wat we gezien hebben en kan ik mijn vragen stellen over hoe dingen in z'n werk gaan.
Margreet verteld over hoe ze is begonnen en wat voor werk ze gedaan heeft. Inmiddels heeft ze een agentschap bij HOUND en Frankie & Liberty heeft ze zelf. Daarover verteld ze hoe ze aan haar merk is gekomen en waar de inspiratie vandaan komt.

Na de lunch krijgen we de rest van de beurs te zien. Op de bovenste verdieping zijn alle assecoires te zien zoals speelgoed, knuffels en meubels/decoratie voor de kinderkamer.

Om 19.00u verlaten we de beurs en gaan we inchecken bij het hotel. Even snel douchen want om 20.00u zijn we door HOUND uitgenodigd om een hapje mee te gaan eten.
Bij het eten schuift ook Nienke aan die bij Frankie & Liberty werkt op de disign afdeling.
Ik werk ondertussen aan mijn Deens zodat ik aan het einde van de avond de heren kan bedanken in eigen taal. 'Tak før måltid'

Om 12.00u zijn we onderweg terug naar het hotel met de metro. We bedenken ons dat het een leuke dag was, maar ook een lange. - inmiddels 22 uur wakker -
Maar het was het zeker waard en morgen weer een mooie dag.